Dimarts passat, 29 de gener, cap a dos quarts de set del matí, vaig tenir l'oportunitat de ser present en la sortida dels treballadors i treballadores de l'empresa de neteja i vaig poder compartir amb ells unes paraules. Va ser molt interessant escoltar les inquietuds que expressaven de la seva feina a la via pública del Masnou. Des d'aquest mes de gener, el contracte de neteja i recollida d'escombraries ha canviat d'empresa amb la subrogació corresponent del personal.
Potser encara és d'hora per fer-ne un balanç, però crec que podem començar a copsar, malgrat les limitacions de l'actual contracte, una millora. Esperem que aquest servei vagi millorant i hi estarem a sobre perquè tingui continuïtat. Des de fa un temps, cada quinze dies, una reunió de treball amb tècnics de l'Ajuntament i l'empresa va fent un seguiment de tot plegat. Així mateix, un cop al mes, una comissió amb veïns i veïnes del municipi anem fent un seguiment i proposant millores per al nostre municipi. També ara començaran a treballar, a l'Àrea de Manteniment, persones de nous plans d'ocupació, que s'aniran incorporant aquests dies.
Aquesta setmana també hem pogut fer el balanç de l'actual mandat 2015-2019. Malgrat que ens queda molt per fer, podem estar satisfets dels objectius aconseguits en el Pla d'actuació municipal) amb un compliment de prop del 80%. A partir d'ara, disposem d'un mapa de bona part de les inversions que s'han fet al municipi en l'àmbit de l'espai públic. Una eina necessària per retre comptes a la ciutadania i disposar d'una visió global de l'abast de les moltes actuacions que s'hi han dut a terme.