El Síndic de Greuges atén onze queixes i cinc consultes en el seu desplaçament telemàtic al Masnou

Última revisió 02-12-2020 07:56
01/12/2020

El Síndic de Greuges va rebre un total de 16 trucades en el seu desplaçament telemàtic al Masnou el 30 de novembre. A causa de la crisi sanitària de la COVID-19, les persones van ser ateses per l’equip del Síndic per trucada o videotrucada. Onze van presentar queixes. Les altres cinc, consultes.

Les temàtiques plantejades estan relacionades amb el consum de serveis bàsics com l’electricitat i les telecomunicacions, així com amb problemes vinculats a l’urbanisme, medi ambient, tributari, molèsties per sorolls o sanitat, entre d’altres. Sis de les onze queixes presentades anaven adreçades a l'Ajuntament del Masnou.

Abans de la pandèmia, el Síndic de Greuges es desplaçava regularment a poblacions catalanes per tal de facilitar que les persones que consideressin que s’havien vulnerat els seus drets poguessin reclamar. Ara, de manera transitòria i fins a poder tornar a fer-les de manera presencial, l'atenció és telemàtica, per telèfon o videotrucada, en dies assignats a cada municipi per fer una atenció més particularitzada. Per demanar visita, prèviament cal concertar l'entrevista trucant al telèfon 900 124 124 o enviant un missatge a l'adreça electrònica sindic@sindic.cat.