El Consell de Benestar repassa les accions dutes a terme des de Serveis Socials des de l'inici de la pandèmia

Última revisió 11-06-2020 11:48
11/06/2020

Les accions realitzades des de Serveis Socials a les persones en situació d’afectació per la COVID-19 van ser el punt central de la sessió extraordinària del Consell de Benestar, celebrada el 10 de juny.

La regidora d’Acció Social, Yulay Martínez, les va repassar totes. Va retre comptes explicant totes les actuacions i aportant les xifres de les persones ateses des del 14 de març fins ara. “Durant aquest període, s’han obert 92 expedients, amb un total de 128 persones ateses. A més, s’han rebut 603 trucades per diverses demandes”, va dir la regidora.

També va donar les xifres de persones ateses en serveis i projectes, com el de seguiment a infants i famílies en risc social, el projecte de renda garantida de la ciutadania, el servei d’ajuda a domicili, el de teleassistència, les diverses iniciatives relacionades amb l’alimentació bàsica (les targetes de Creu Roja, el Centre de Distribució d’Aliments La Sitja o les beques menjador escolar), el servei d’informació i atenció a les dones o l’acompanyament telefònic a la gent gran. Sobre aquest darrer, l’alcalde, Jaume Oliveras, va recordar que durant el confinament s’havia contactat amb totes les persones de més de 65 anys del municipi i s’havien atès totes aquelles que ho havien demanat. A la trobada telemàtica també es van donar xifres sobre l’acollida de persones sense sostre al Complex Esportiu, un recurs que ha estat utilitzat per 65 persones.

Finalment, Martínez va explicar als assistents que s’estava treballant en un mapa de vulnerabilitat sobre el territori que doni resposta a les necessitats socioeconòmiquesper poder disposar d’una foto real de la situació post-COVID-19 i poder actuar en conseqüència”.

Els membres del Consell assistents es van interessar per qüestions com la continuïtat de les targetes de menjador escolar i la possibilitat d’ampliar-les més enllà del curs, una demanda que depèn de l’organisme que les atorga, el Consell Comarcal del Maresme. També van consultar sobre els altres recursos que existeixen al poble en relació amb la distribució d’aliments per a les persones que ho necessiten, com la que es duu a terme des de Càritas o la Xarxa Popular d’Aliments. La situació de les residències de gent gran també va ser motiu de consulta, ja que, tot i que no estan tenint problemes amb la desescalada, hi ha una falta de guants de forma generalitzada.

L’altre punt del dia de la sessió va servir per presentar el Pla de reactivació econòmica i social, un document que es va fer públic el 25 de maig i que ara s’està presentant als diferents consells sectorials de participació que té el municipi. Després de presentar-lo, l’alcalde va demanar als membres que hi fessin totes les aportacions que creguessin necessàries. Tota la ciutadania pot fer-ne a través del formulari.

Abans de finalitzar la sessió, una membre va demanar més paper del Consell davant la situació social relativa al desmantellament del centre de menors Balquer. L’alcalde va explicar que la Generalitat, que és qui té la competència del centre, ha previst un recurs d’una dimensió molt més reduïda per mantenir un petit nucli de joves tutelats i facilitar-los la integració.