En marxa la recollida de paper i cartró dels comerços

Última revisió 05-11-2018 08:08
02/11/2018

L’1 de novembre va entrar en vigor el contracte de recollida de paper i cartró dels comerços. Aquest nou sistema té la finalitat d’evitar els habituals desbordaments d’aquesta fracció de residus al voltant dels contenidors de determinades zones del municipi. Els comerços, doncs, ja no podran utilitzar els contenidors de recollida selectiva per dipositar-hi paper o cartró. 

El Ple del setembre de 2018 va aprovar aquesta mesura amb un ampli suport del consistori. Prèviament, des del mes de juliol passat, s’estava duent a terme una prova pilot amb personal contractat temporalment a través d’un pla d’ocupació.

El nou sistema de recollida el durà a terme el Consell Comarcal del Maresme. L’empresa mixta Residus del Maresme efectuarà la recollida porta a porta i el transport del paper i cartró que generen els comerços del Masnou. Ho farà dos cops per setmana a partir de les 12 h i fins a la finalització del servei.

Els comerciants han de deixar prèviament les caixes de cartró ben plegades a la vorera, davant l’establiment. Si no hi ha prou espai per permetre el pas de vianants, han de conservar el cartró i el paper dins el local fins que els operaris de la recollida d’escombraries passin a recollir-los. 

L’Ajuntament recomana l’adreça de correu electrònic manteniment@elmasnou.cat per resoldre qualsevol dubte o aclariment. 

Els residus comercials suposen, aproximadament, entre el 35 i el 42% del total de la recollida selectiva. Aquesta mesura amplia les accions dutes a terme per part de l’Ajuntament dins el marc de la campanya “El Masnou és casa teva”, que pretén fomentar el civisme, especialment pel que fa a la separació correcta dels residus.