Trobada dels Punts d'Informació Turística al Masnou

Última revisió 07-09-2018 14:17
21/06/2017

Amb l’objectiu de renovar l’acreditació com a Punt d’Informació Turística o aconseguir-ne una per primera vegada, un total de 45 empreses públiques i privades i serveis acreditats s’han trobat avui al municipi del Masnou.

En el cas del Masnou, ofereixen informació turística el Museu Municipal de Nàutica, l'Oficina de Turisme, la Biblioteca Joan Coromines, les botigues El Rebost dels Sentits i la Casa del Vi from Ocata, l'hotel Llar de Capitans, els apartaments turístics Grusapartments i els habitatges d'ús turístic HUTB-013934 i HUTB-013933.

Representants d'aquests establiments, acompanyats de la regidora de Turisme, Neus Tallada, han assistit a la trobada, on d’una manera pràctica i lúdica, a través de la gimcana “El gran joc del Masnou”, s’ha donat a conèixer el territori. Alhora l’activitat pretén reforçar i el lligam entre les empreses que volen renovar l’acreditació i les nouvingudes. La formació impartida és un requisit indispensable per esdevenir o continuar sent Punt d'Informació Turística, acreditació que es renova anualment. En contret, s’ha dut a terme la segona sessió formativa programada pel grup d’empreses que volen renovar l’acreditació (cicle formatiu de 12 hores), i de la quarta per les empreses nouvingudes (cicle formatiu de 17 hores). Durant aquest any, els assistents ja han estat format en diversos àmbits: gestió d’una pàgina web, atenció al públic i workshop, entre d’altres.

“Punts d'Informació Turística” és un projecte que neix de l'Oficina Tècnica de Turisme de Gerència de la Diputació de Barcelona, i que coordina el Consorci de Promoció Turística del Maresme. L’objectiu general del projecte és dotar les comarques de la província de Barcelona d’un major nombre de punts d’informació turística (ja siguin entitats públiques o equipaments/serveis turístics privats) que ajudin a complementar el servei d’atenció al turista/visitant i disposin de les eines per informar, orientar i acompanyar el turista/visitant en la seva estada. Amb aquesta iniciativa es busca millorar la qualitat de la informació turística que s’ofereix en el territori, crear una xarxa d’informació turística públic-privada i donar el reconeixement formal de la tasca d’informar i assessorar que molts dels establiments i serveis turístics ja estan duent a terme.

Per finalitzar, el grup ha visitat un celler d’ Alella i el Centre d’ acollida turística (CAT). Durant la jornada s’han anat publicat fotografies a Instagram.