L'OMIC informa de les mesures que afecten les persones consumidores

Última revisió 02-04-2020 09:03
01/04/2020

L’aplicació de les mesures derivades de l’estat d’alarma per fer front al coronavirus ha tingut afectació directa en les persones consumidores. Des de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) del Masnou es recorda que no es poden tallar els subministraments de serveis bàsics de la llar i que existeix una moratòria del pagament de les quotes hipotecàries als col·lectius més vulnerables. També, que es poden reclamar serveis que no s'hagin pogut prestar derivats de la suspensió dels serveis d’hostaleria i restauració, el tancament dels locals d’espectacles, les instal·lacions esportives i les reduccions dels transports, entre d’altres.

Per aquest motiu, tot i la situació excepcional que estem vivint, l’OMIC del Masnou continua atenent consultes i gestionant reclamacions. Ho fa a través de l’atenció telefònica  (93 557 18 20) i telemàtica (omic@elmasnou.cat) , en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.

Des del 20 de març s’han atès una quinzena de consultes, cinc de les quals noves i la resta corresponen a casos que ja s’estaven gestionant amb anterioritat a la crisi sanitària. La gran majoria fan referència a reclamacions de telefonia (vuit), dos a serveis financers, un a allotjament, un a lloguer, un al subministrament del gas, un a serveis professionals de la llar i un a transport aeri. A més, es treballa conjuntament amb la Regidoria d’Habitatge per atendre les consultes per assessorament sobre compra, lloguer i comunitat de propietaris.

A l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat hi trobareu algunes recomanacions generals pel que fa a viatges i transports, espectacles i altres esdeveniments, serveis que es paguen per quotes com ara els gimnasos, o pagaments fets per avançat en concepte de paga i senyal. D’altra banda, també hi ha informació de les mesures extraordinàries de suport a les famílies i les empreses relacionades amb els subministraments bàsics de la llar (aigua, llum i gas), telefonia i Internet, terminis per a la devolució de productes, hipoteques i serveis funeraris.

Increment de ciberestafes

Des de Mossos d’Esquadra de la Generalitat de Catalunya alerten que, en aquests moments en què tothom incrementa l'ús de missatgeria instantània i/o correus electrònics, s'ha produït alhora un increment d'estafes de pesca de credencials o phishing i programari maliciós (ransomware) relacionades amb la cerca d’informació COVID-19 i per mitjà d'aquests i altres canals.

L’objectiu dels ciberdelinqüents amb campanyes és obtenir les credencials d’accés corporatives i/o financeres dels usuaris o xifrar la informació d’usuaris i organitzacions per sol·licitar una recompensa econòmica posterior.

Des d’aquest enllaç podreu consultar el llistat d’estafes relacionades amb el coronavirus, les tècniques que utilitzen els ciberdelinqüents o les recomanacions per evitar ser-ne víctima.

 

 

 

 

 

 

Durant l'estat d'alarma, l'OMIC atén telefònica i telemàticament
Durant l'estat d'alarma, l'OMIC atén telefònica i telemàticament