Xerrada "De la hiperconnexió a la soledat: reptes i solucions per al benestar digital"

Acció emmarcada dins del cicle:

Vida Extra. 

Cicle de Xerrades, Tallers i Propostes per al Benestar Digital

Pojecte educatiu del Masnou (PEM)

Acollida infantil disponible omplint el formulari següent: https://form.jotform.com/250354702556051

En un context on la digitalització impregna les relacions socials, la soledat no desitjada adquireix noves formes i desafiaments, especialment entre la joventut. És paradoxal que, en temps d’hiperconnexió, dos de cada tres joves tinguin percepció de soledat.
Segons un estudi de la FAD, durant el confinament aquest percentatge encara es va incrementar més, malgrat ser els joves els que suposadament estaven més preparats per digitalitzar tota la seva quotidianitat.
Aquesta xerrada proposa explorar la "soledat digital" com un nou àmbit d'anàlisi, visibilitzant com les experiències de desconnexió emocional poden emergir en entorns hiperconnectats. A més, es posarà l'accent en les oportunitats que ofereixen les eines digitals per a dissenyar nous enfocaments amb impacte social, promovent el benestar digital i l'acompanyament emocional dels joves. Fomentar les connexions significatives és clau. La proposta busca convidar a la reflexió i l'acció col·lectiva, i destaca el potencial de la tecnologia no només per mitigar la soledat, sinó també per generar espais de pertinença i suport mutu.

 

A càrrec de Liliana Arroyo Moliner, doctora en Sociologia i especialista en innovació social digital

14/04/2026
Hora inici 18:30
Sala de les Lletres
Gratuït
Ho organitza : Ajuntament del Masnou
Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 19-01-2026 11:36