Tots els tràmits
Podeu consultar tots els tràmits que es poden fer amb l'Ajuntament del Masnou al següent enllaç:
La pràctica totalitat de tràmits es poden fer per Internet (clicant l'enllaç anterior).
Cal disposar d'un certificat digitalt per fer per internet bona part dels tàmits. Alguns dels més utilitzats són els següents:
· idCAT Mòbil
· Certificat digital idCAT
· Cl@ve
· CERES: Certificats per a empreses i entitats, entre altres
Els tràmits també es poden fer presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana. Es pot demanar cita prèvia a través d'aquestes vies:
Dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració
Les persones físiques podran escollir en qualsevol moment si es comuniquen amb les Administracions públiques per a l'exercici dels seus drets o obligacions a través de mitjans electrònics o no. El mitjà escollit es podrà modificar en qualsevol moment.
Per contra, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix en l’article 14 l'obligació a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit en un procediment administratiu als subjectes següents:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els que exerceixin una activitat professional que requereixi d’estar col·legiats, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional- s’inclouen notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’administració.
Tots els subjectes obligats a la tramitació electrònica hauran de presentar les seves sol·licituds i efectuar els tràmits entrant a la Seu Electrònica de l’Ajuntament del Masnou.