Ajuts per a la rehabilitació d'habitatges del Masnou

Última revisió 16-08-2024 09:26
29/07/2024

El 30 de juliol s’obre la convocatòria d’ajuts econòmics municipals per promoure la rehabilitació d'habitatges i edificis d'ús residencial per a l'any 2024. La prestació compta amb una dotació pressupostària de 40.000 euros per distribuir entre les quatre línies d’ajut que hi ha: actuacions generals, interior d’habitatges, suport a famílies i informes tècnics.

El termini de presentació de sol·licituds serà fins al 20 de setembre de 2024. Es recorda que, tot i que la convocatòria es fa l’any 2024, les actuacions subvencionables seran les que s’hagin realitzat entre el 15 de novembre de 2022 i el 22 de juliol de 2024.

Les quatre línies d'ajuts municipals convocades són:

LÍNIA 1. Actuacions generals en edificis i habitatges tant plurifamiliars com unifamiliars

Aquesta línia de subvencions està destinada a finançar actuacions de rehabilitació de patologies estructurals, actuacions en envolupant (façanes, cobertes, terrats, mitgeres, celoberts i celoberts), accessibilitat (instal·lació d'ascensors/aparells elevadors i supressió de barreres arquitectòniques), instal·lacions (unificació d’antenes, reordenació d’aparells d’aire condicionat i instal·lacions contra incendis) i estalvi energètic (millora del comportament energètic global de l’edifici).

LÍNIA 2. Interior d’habitatges tant plurifamiliars com unifamiliars

Es tracta d’ajuts destinats a subvencionar el finançament d’obres per assolir els mínims d’habitabilitat, accessibilitat, actuacions d’estalvi energètic o millora acústica; i també, l'adequació d'habitatges per incorporar-los a la Borsa de Lloguer Social, per obtenir el certificat energètic, la cèdula d'habitabilitat o el butlletí blau.

LÍNIA 3. Suport a famílies

Són ajuts destinats a famílies amb recursos econòmics escassos per realitzar obres de rehabilitació a les quals no poden fer front sense incórrer en impagament hipotecari.

LÍNIA 4. Informes tècnics

Són ajuts destinats al suport per a la redacció de la inspecció tècnica de l’edifici (ITE), certificat d’eficiència energètica de l’edifici i cost de la cèdula d’habitabilitat.

Com es tramiten?

Hi ha dues vies per tramitar les sol·licituds:

1. Per Internet, a través del Catàleg de tràmits (el tràmit estarà operatiu a partir del 30 de juliol).

2. Presencialment, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana. Cal demanar cita prèvia a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, clicant aquí, o trucant al número de telèfon 93 557 17 77.

Podeu demanar més informació a l’Oficina Local d’Habitatge.