Es poden sol·licitar entre el 30 de juny i l’11 de juliol
L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha aprovat la convocatòria d’ajuts per al pagament del lloguer d’habitatges o habitacions, adreçats a persones que el 31 de gener d’enguany tinguessin 35 anys o menys.
El termini de presentació de sol·licituds s'inicia a les 09.00 h del 30 de juny del 2025 i finalitza a les 14.00 h de l'11 de juliol del 2025. Els ajuts no s’atorguen seguint l’ordre d’arribada de les sol·licituds. Es valoraran i s'aplicaran les puntuacions dels expedients per a la seva concessió.
La sol·licitud es pot fer per Internet, a través dels següents enllaços:
També es pot tramitar presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Es recomana demanar cita prèvia.
Per accedir a aquests ajuts, cal disposar d’una font regular d’ingressos que reporti unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 25.200€ l’exercici fiscal de l’any 2023. A més, l’import màxim del lloguer de l’habitatge no pot superar els 950 euros mensuals. Si es tracta d’una habitació, el límit està fixat en 450 euros mensuals. Aquests són els topalls màxims per als imports dels lloguers d’immobles ubicats al Maresme i la resta de comarques de l’Àmbit Metropolità de Barcelona.
A banda, és imprescindible que la persona que sol·licita l’ajut estigui empadronada a l’habitatge en qüestió. No s’accepten els contractes de lloguer subscrits entre persones que tinguin una relació de parentiu.
Aquests ajuts s’atorguen són diferents al Bo de Lloguer Jove, que també convocava l’Agència de l’Habitatge i que es podia sol·licitar entre el 19 i el 23 de maig. Les dues subvencions són incompatibles.