En concret, el futur conveni de col·laboració recolliria diverses mesures que revertirien en la millora de les línies d’autobús C15 i C19, i també en la zona blava i els pàrquings

 

">

El Masnou i Teià continuen treballant en un acord per millorar la mobilitat dels seus veïns

Última revisió 12-09-2024 16:02
12/09/2024

En concret, el futur conveni de col·laboració recolliria diverses mesures que revertirien en la millora de les línies d’autobús C15 i C19, i també en la zona blava i els pàrquings

 

Avui, 12 de setembre, l’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras; l’alcaldessa de Teià, Gemma Rosell; i els regidors de mobilitat d’ambdós municipis, Ricard Plana i Montse Riera, s’han tornat a trobar per seguir avançant en el conjunt de millores que volen engegar per millorar la mobilitat d’ambdós municipis. D’una banda, es preveu un acord per millorar les línies d’autobús que canviaria el recorregut de les línies C15 i C19, que es podrien agafar indistintament amb els abonaments reduïts dels dos municipis. De l’altra, els teianencs tindrien 30 minuts gratuïts per aparcar a la zona blava i els pàrquings municipals del Masnou. Aquesta és la segona reunió mantinguda entre els representants d’ambdós municipis per donar forma a aquest nou conveni. La primera, va fer-se al juny.

Milora de les línies de bus

Un dels canvis més notables del futur conveni de col·laboració per millorar el servei d’autobús afectarà la línia d’autobús C15 (Teià-El Masnou). Canviaria el seu recorregut per transitar per l’avinguda de Kennedy. D’aquesta manera, donaria servei a barris com els de Santa Madrona i La Colomina, al Masnou, i, alhora, facilitaria l’accés dels teianencs al CAP Ocata, on faria parada. També serviria, per tant, per arribar fàcilment a equipaments com l’Escola Marinada i el camp de futbol d’Ocata, entre altres.

L’acord també preveuria que els veïns i veïnes del Masnou i Teià poguessin utilitzar indistintament els abonaments locals que permeten viatjar a un preu reduït amb els seus busos urbans. És a dir, la T-ElMasnou -o equivalent- seria vàlida per agafar el bus C15 i els teianencs podrien utilitzar el seu títol propi per al bus urbà del Masnou (C19).

De retruc, també es preveu modificar el recorregut d’aquesta última línia, per tal d’optimitzar l’abast territorial de totes dues. A grans trets, el canvi a la línia C19 faria que els veïns del Masnou Alt accedissin més àgilment a la plaça Nova de les Dones del Tèxtil, el CAP El Masnou i, en general, al centre del municipi. Evitarien haver de fer el recorregut sencer de la línia per anar-hi i tornar-ne.

Per últim, el conveni recolliria la creació d’una nova línia de bus que recorreria els dos municipis els dies laborables. Un dels seus eixos principals seria l’av. de Joan XXIII, de manera que connectaria entre si Teià, el polígon de la Bòbila, el Masnou Alt, el CAP El Masnou, l’estació del Masnou i els instituts Maremar i Mediterrani, entre altres equipaments i serveis. La creació d’aquesta nova línia seria la novetat que trigaria més temps a implementar-se; probablement, a finals del 2025.

Els teianencs podrien aparcar 30 minuts gratis a la zona blava i als pàrquings

Els vehicles de titulars empadronats al Masnou i que tributen l’impost de circulació (IVTM) al municipi disposen de 30 minuts  gratuïts d’aparcament a la zona blava i als pàrquings. El conveni entre els dos municipis permetria que els vehicles de Teià també poguessin aparcar gratuïtament durant els primers 30 minuts a les zones blaves i els pàrquings municipals del Masnou. Quan aquesta mesura sigui vigent, s’aplicaria de forma automàtica als vehicles que estiguin a nom de persones empadronades a Teià i que hi tributin l’impost de circulació (IVTM). Per tant, la gratuïtat en zona blava i als pàrquings municipals funcionaria igual per als vehicles masnovins i teianencs.