El retard de les obres ajorna l'entrada en funcionament de l'estació d'Ocata

Última revisió 10-02-2023 08:36
09/02/2023

Es preveu que l’estació estigui enllestida el darrer trimestre d’aquest any

A partir del 7 de març, un nou bus llançadora accessible unirà les estacions del Masnou i d’Ocata

 

 

Aquest mes de febrer l’operadora ferroviària Renfe ha començat una nova fase dels treballs de millora de l’accessibilitat a l’estació d’Ocata amb l’excavació sota les vies per construir un nou vestíbul soterrat.

Segons el ritme d’execució de l’obra, la previsió és que aquesta fase finalitzi la segona quinzena de maig, moment en què es donaran per enllestides les estructures i la urbanització de l’accés del costat urbà. En aquest sentit, serà llavors quan es recuperaran les terrasses del Camí Ral que s’han vist afectades per les obres.

Tot seguit, s’iniciaran les obres d’edificació, tant d’arquitectura com d’instal·lacions de l’estació, uns treballs que se situaran per sota del nivell de les vies i, principalment, en horari diürn, cosa que farà que es redueixin notablement els sorolls i les molèsties.

L’objectiu de totes aquestes actuacions és que al darrer trimestre d’aquest any entri en servei l’estació d’Ocata millorada i totalment accessible.

Nou bus llançadora

D’altra banda, i per garantir la mobilitat dels usuaris de les línies R1 i RG1, a partir del 7 de març un nou autobús llançadora de plataforma baixa i totalment adaptat i accessible permetrà la connexió entre les estacions d’Ocata i El Masnou.

Replanificació de l’obra

Tal com ha informat Renfe, al mes d'octubre es va detectar que l'execució de les fonamentacions de les estructures enterrades plantejades resultava impossible, a causa de la presència d'esculleres i estrats rocosos a profunditats superiors a les previstes. Per aquest motiu, es va considerar necessària la tramitació de la modificació del projecte, que inclou un mur de micropilots que permetrà donar solució a aquestes circumstàncies sobrevingudes. Aquesta situació és la que ha comportat una replanificació de les obres que n’ha desplaçat la data de finalització prevista inicialment.

Gairebé un any des de l’inici de les obres

Renfe va començar aquestes obres el 7 de març de 2022 i la previsió inicial de finalització dels treballs era d’onze mesos.

L’objectiu principal és fer accessible el baixador d’Ocata a les persones amb mobilitat reduïda. A més, aquesta nova infraestructura servirà per accedir amb comoditat al passeig Marítim i la platja d’Ocata.

L’obra inclou la construcció d'un vestíbul subterrani i la instal·lació de nous ascensors amb connexió directa entre el vestíbul i l’andana. I és que es construeix una nova estació sota les vies. El vestíbul serà, alhora, el nou pas soterrat per arribar a la platja. S’hi instal·laran ascensors per garantir-hi l’accessibilitat: un quedarà ubicat a la vorera del passeig de Prat de la Riba, més o menys on ara es troba la terrassa d’un bar, i els altres dos connectaran el vestíbul de l’estació amb les dues andanes. El camí accessible cap al passeig Marítim i la platja quedarà garantit des del vestíbul amb una rampa. L’estació es completarà amb la instal·lació de nous controls d’accés a les andanes i de noves marquesines. També s’hi adequarà i millorarà l’enllumenat general i s’hi reformaran de manera íntegra les instal·lacions de sanejament. Aquestes actuacions compten amb un pressupost d’adjudicació de 3.097.587,36 (IVA no inclòs).

Renfe concreta que es pot consultar tota la informació sobre aquesta actuació i sobre el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 als webs www.rodaliesdecatalunya.cat i www.renfe.com, a l’app de Rodalies de Catalunya i trucant al número de telèfon 900 41 00 41.