Nou punt d'informació exprés dels Serveis Socials per agilitzar l'atenció a la ciutadania

Última revisió 29-10-2024 10:26
25/10/2024

Es tracta d’una prova pilot que s'engega amb la col·laboració d'alumnes en pràctiques de l’FP Dual d'Integració Social de l'Institut Maremar

L’Ajuntament del Masnou ha estrenat aquesta setmana un nou punt d’informació exprés dels Serveis Socials que té l’objectiu de respondre dubtes i agilitzar l’atenció a la ciutadania en temes relacionats amb els serveis socials. Es troba al vestíbul de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (pl. de la Igualtat, 1) i funciona de dilluns a divendres, de 9 a 13 h, sense cita prèvia.

Les persones que s’hi adrecen són ateses per alumnes en pràctiques del cicle formatiu de grau superior d’Integració Social (modalitat FP Dual), ja que l’Ajuntament del Masnou posa en marxa aquest punt d’informació mitjançant un conveni de col·laboració amb l’Institut Maremar. Es tracta d’un projecte innovador que permet que l’alumnat faci les pràctiques col·laborant amb l’equip dels Serveis Socials municipals. S’espera, per tant, que aquesta col·laboració aporti eficiència al servei i ajudi a alleugerir la càrrega de feina de tot l’equip.

De cara a la ciutadania, es pretén guanyar agilitat i eficàcia en l’acollida de qualsevol persona que s’adreci als Serveis Socials, perquè se li proporciona informació immediata i adequada als dubtes i necessitats que plantegi. És el primer cop que s’implanta aquesta iniciativa a l’Ajuntament del Masnou. Durant uns mesos, funcionarà com una prova pilot, fins al juny del 2025. Serà aleshores quan se n’avaluaran els resultats, amb vista a decidir-ne l’eventual permanència. Entre altres factors, es tindran en compte les valoracions que es demanen a les persones ateses.

Foto del nou punt d'informació dels Serveis Socials.
Foto del nou punt d'informació dels Serveis Socials.