Noves accions de millora de l'atenció ciutadana

Última revisió 24-09-2021 10:39
23/09/2021

Aquesta nova funcionalitat permetrà a la ciutadania realitzar tràmits i consultes de forma més àgil i específica

Amb la voluntat de seguir millorant el servei d’atenció ciutadana, l’Ajuntament del Masnou ha incorporat al web municipal dues noves opcions de cita prèvia que se sumen a la de l’OAC-OMIC: Policia Local i serveis tècnics. Aquesta acció, inclosa dintre del projecte de millora de l’atenció ciutadana, permetrà agilitzar les consultes mitjançant la derivació específica a cada departament.

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i el Servei Municipal de Consum (OMIC) fa temps que funcionen amb cita prèvia com a mesura per reduir les esperes i facilitar l’organització tant a la ciutadania com a l’Administració.

Des de l’opció de serveis tècnics, es podran tractar temes d’urbanisme, medi ambient i mobilitat, com ara les llicències d’obres, l’obertura d’establiments o qualsevol tràmit relacionat amb la zona regulada d’aparcament, entre d’altres.

Els canals implementats milloren l’atenció ciutadana

Tal com s’indica a l’informe de l’enquesta en relació amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del 2021, s’ha produït una millora en el servei d’atenció ciutadana i s’espera que es continuï millorant amb la incorporació d’aquestes noves vies. Actualment, des de l’OAC tenen tres canals d’atenció: presencial, telefònic i telemàtic. A través d’aquests canals es pot demanar informació sobre els serveis i les activitats municipals, fer consultes, suggeriments o resoldre dubtes, presentar queixes o realitzar tràmits, entre d’altres.

  • Atenció presencial: Per rebre una atenció presencial a l’OAC, és obligatori demanar cita prèvia. Aquesta gestió es pot fer a través d'Internet, per via telefònica o a través de WhatsApp. També hi ha un punt d’atenció sense cita prèvia per a gestions de pur tràmit, com l’emissió de justificants del padró d’habitants i la presentació de documents al registre de documents. Els horaris d’atenció de l’Oficina d’Atenció Ciutadana són de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores i els dijous de 16 a 19 hores.
  • Atenció telefònica: A través del servei d’atenció telefònica es pot sol·licitar informació del municipi, realitzar gestions i tràmits o bé comunicar incidències, queixes o suggeriments, a més demanar cita prèvia per a l’atenció presencial. El número de telèfon és el 93 557 17 77 i està actiu en el mateix horari de l’OAC.
  • WhatsApp: Aquest nou canal d’atenció ciutadana, implementat recentment, permet que la ciutadania pugui fer consultes de forma àgil i còmoda i tenir una nova via d’accés directe a informació de servei públic. Per tal d’activar aquest nou canal, només cal enviar un missatge de WhatsApp amb la paraula “Hola” al número 673 638 003. Un cop fet això, la persona usuària rep un missatge per tal que conegui la normativa europea de protecció de dades personals i que decideixi si vol continuar utilitzant el servei. Si la resposta és afirmativa, rebrà el menú principal del nou canal.
  • Seu electrònica: A la seu electrònica es poden efectuar tràmits o consultes de qualsevol tema municipal. Depenent del tipus d’acció, es necessita disposar d’una identificació electrònica.

 

Imatge dels nous apartats de cita prèvia del web municipal
Imatge dels nous apartats de cita prèvia del web municipal