Un Consell Municipal d'Infants centrat en la història del municipi amb motiu del bicentenari

Última revisió 09-01-2025 08:22
08/01/2025

Avui, 8 de gener, han començat les visites a l’Ajuntament de l’alumnat que participa en el Consell Municipal d’Infants del curs 2024-2025. A la sala de plens del consistori, s’ha donat el tret de sortida amb una dinàmica totalment diferent als anys anteriors amb motiu de la celebració dels dos-cents anys d’història del municipi. Aquesta edició, que compta amb la participació de 235 alumnes de sisè de primària de totes les escoles del poble, està centrada en els esdeveniments històrics que han marcat la trajectòria del Masnou.

Durant les visites a l’Ajuntament, els nens i nenes presenten una primera recerca sobre fets històrics que han trobat en aquests dos segles d’història del Masnou. A partir d’aquesta feina, cada escola escull un dels fets com a tema central del seu treball de recerca històrica. Aquest procés, guiat durant la visita per l’alcalde, Jaume Oliveras, i altres membres del consistori, busca despertar la curiositat dels més joves per la història local i ajudar-los a descobrir el passat del municipi d’una manera activa i participativa.

La sessió final del Consell tindrà lloc el 7 de maig, quan cada classe de sisè presentarà la seva recerca històrica en una sessió plenària. Posteriorment, l’Ajuntament editarà una publicació que recopilarà tots els treballs elaborats per l’alumnat, i convertirà aquest esforç en un llegat tangible per enriquir el coneixement històric de la comunitat i reforçar el vincle dels més joves amb el municipi.

El bicentenari del Masnou, que es va inaugurar oficialment el mes d’octubre de 2024 amb la presentació del logotip commemoratiu, es consolida així com una oportunitat única per involucrar tota la ciutadania, i especialment els infants, en la celebració d’aquesta efemèride. Alhora, el Consell Municipal d’Infants d’aquest curs esdevé un exemple de com la història pot ser una eina pedagògica per fomentar el sentiment de pertinença i la consciència col·lectiva.