Es reforça la vigilància del gas radó amb un nou estudi en 18 edificis municipals
Properament s’obrirà una campanya perquè els veïns puguin fer estudis bàsics de gas radó als seus habitatges
Entre finals d’octubre i principis de novembre, l’Ajuntament del Masnou, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha iniciat la tercera fase de l’estudi sobre la presència de gas radó en edificis municipals. Aquesta nova campanya ha permès instal·lar uns 145 detectors repartits en 18 edificis municipals, a més de dos espais addicionals on l’any passat se’n van detectar nivells elevats i on s’han aplicat mesures correctores de ventilació: el magatzem de l’Escola Rosa Sensat i l’arxiu del soterrani de l’edifici de la plaça de la Igualtat.
Com en ocasions anteriors, els detectors romandran instal·lats durant tres mesos i es recolliran entre finals de gener i principis de febrer del 2026 per analitzar-ne els resultats. L’objectiu és continuar monitorant la concentració d’aquest gas natural radioactiu, que pot acumular-se en espais tancats i té efectes negatius sobre la salut.
A més dels dos edificis on s’han aplicat les mesures correctores, els edificis que participen en aquest tercer estudi són els següents: Casa de Cultura, aparcament de la plaça de Marcel·lina de Monteys, Espai Cívic de Pau Casals, Espai Cívic dels Masovers, arxiu del Museu, Cementiri, locals d’entitats de l’avinguda de Joan XXIII, Espai Casinet, Espai Jove de Ca n’Humet, local de Protecció Civil, local cedit a l’entitat Foc Nou, local cedit a l’entitat Amics del Ferrocarril, local cedit a l’entitat ESQUIMA, La Sitja, Camp d’Esports del Masnou, Camp d’Esports d’Ocata, Can Targa i Oficina d’Afers Socials.
A més, durant el mes de novembre es durà a terme una campanya informativa adreçada a la ciutadania, amb repartiment de tríptics a edificis municipals, comerços i farmàcies, i una xerrada informativa el 21 de novembre, a les 18 h, a la Sala de les Lletres de la Biblioteca Joan Coromines. L’Ajuntament també oferirà ajudes perquè els particulars puguin realitzar estudis bàsics sobre la concentració de gas radó als seus habitatges. Properament es donarà a conèixer la informació sobre les condicions i el procediment per sol·licitar el material.