Els alcaldes del Masnou, Alella i Teià reclamen que el Pacte per la Mobilitat al Maresme incorpori més actuacions

Última revisió 13-11-2020 08:01
11/11/2020

Els batlles detallen les seves propostes en una carta adreçada al conseller de Territori i Sostenibilitat i al president del Consell Comarcal

Els alcaldes del Masnou, Alella i Teià (Jaume Oliveras, Marc Almendro i Andreu Bosch, respectivament), han signat un document conjunt en el qual detallen les actuacions que s’haurien d’incorporar al Pacte per la Mobilitat Sostenible al Maresme. L’escrit s’adreça als màxims representants de les dues administracions que han elaborat el Pacte: Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Damià del Clot, president del Consell Comarcal del Maresme. Tots tres batlles mantindran una reunió amb Calvet, del Clot i altres alcaldes del Baix Maresme, el proper 26 de novembre, en què esperen poder abordar en profunditat les actuacions que reclamen que s’incorporin al Pla.

Una de les mesures que estructuren el Pla de Mobilitat és la propera fi dels peatges a l’autovia C-32, prevista a l’agost. També la pacificació de l’N-II. Es tracta de dos canvis cabdals en la mobilitat del Maresme i dels tres municipis, raó per la qual tots tres alcaldes reclamen que s’incloguin més actuacions de les que preveu el Pla i que hi estan vinculades: “L’eliminació dels peatges a la C-32 i la pacificació de l’N-II no pot derivar en actuacions de maquillatge o provisionals, sinó que cal un pla específic que desenvolupi una sèrie d’actuacions concretes vinculades a les necessitats dels municipis (...) i dels residents”.

Pel que fa a la fi dels peatges i a la previsible absorció de trànsit de l’N-II per part de la C-32, els alcaldes proposen crear un nou accés a la futura autovia per connectar-la amb Teià i el sector d’Ocata del Masnou. També que s’adeqüi l’únic accés que la C-32 té actualment a la zona, el que la connecta amb la carretera d’Alella (BP-5002). Plantegen que s’hi construeixi una rotonda.

Quant a la pacificació de l’N-II, sol·liciten que s’hi construeixi una via ciclable que recorreria els municipis situats entre Montgat i Mataró. També projecten la construcció de tres rotondes per millorar la connectivitat d’aquesta via amb la trama urbana masnovina i amb els dos municipis veïns. La primera serviria per connectar-la amb la carretera de Teià; la segona, amb el carrer del Torrent de Can Gaio (al barri masnoví d’Ocata); la tercera, amb els barris de Can Teixidor i Bellresguard (al Masnou) i amb el d’Alella de Mar (Alella). Aquesta última actuació permetria, segons els batlles, descongestionar el tram més proper al mar de la carretera d’Alella (BP-5002).

La implantació d’un “bus sanitari” és una altra actuació que Oliveras, Almendro i Bosch consideren prioritària. Recorden que els equipaments sanitaris de referència per als municipis del Baix Maresme es troben a Badalona. Així, aquest servei d’autobús hauria de permetre l’accés en transport públic i de forma àgil i còmoda a equipaments sanitaris com l’Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti), l’Hospital de Badalona i el Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) de Badalona, entre altres. Tots tres alcaldes plantegen que aquesta nova línia també podria donar servei a la ciutadania de Montgat i Tiana: “Donaria cobertura d’ús sanitari a una població de 60.000 habitants amb una proposta d’economia d’escala, sostenible i plausible, i vertebraria la connexió entre aquests municipis”.

Vista zenital del tres municipis. Google Maps.
Vista zenital del tres municipis. Google Maps.
Autor: Google Maps.